A-Ö

Just nu snurrar det tusen tankar runt i min skalle. Jag vet inte vars jag ska börja, jag har tankar från a-ö i huvudet just nu.

Att vara rädd att släppa in någon på livet, tror jag oftast beror på att man är rädd att förlora någon. Rätt ofta händer det att man släpper in en ny person i livet, som verkar vara så bra, fast sen efter ett tag märker man att man förlorat en som var ännu bättre. Fast visst kan det också bero på att man har för dåligt självförtroende, man känner sig inte tillräckligt bra för person, och väljer då istället att lämna personen utanför livet, vilket ibland kanske är lika bra, fast det kan samtidigt vara det dummaste man gjort. 

Vissa personer kommer och går, vissa stannar. Sen finns det ju vänner man växer ifrån, dvs man blir äldre, ändrar intressen, söker sig till nya personer. Jag tror att ju mer man förlorar desto mer rädd blir man.

Jag vet att snart ploppar nått nytt upp i min skalle och då kommer jag tillbaka ;)

/trean


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0